Dodano: 28 lutego 2015 | Wyświetlono: 2059 razy | 0 Komentarzy |
Największy w Polsce program lojalnościowy po raz kolejny kasuje punkty. Z kart blisko 2,5 mln Polaków wyparuje jutro 1,78 mld pkt. wartych 18 mln zł - czyli ładna kumulacja w Lotto.
Dlaczego Payback kasuje punkty? Bo chce w ten sposób zmobilizować uczestników programu do aktywnego korzystania z usługi. W internecie na forach i w serwisach społecznościowych przelewa się fala hejtu i decyzja jest krytykowana, ale firma ma swoje racje.
- Wygaszamy punkty mające już trzy lata. To jest relatywnie długi okres. W innych programach jest to często tylko rok. Naszym zdaniem to wystarczy, by za zdobyte punkty doładować telefon, kupić kawę czy wymienić na nagrodę. Jeśli ktoś przez trzy lata tego nie zrobi, to można powiedzieć, że nie korzysta z programu i mu na tych punktach nie zależy - mówi Michał Pieprzny, prezes Loyalty Partner, która jest właścicielem Paybacka.
Sprawdziliśmy to. Rzeczywiście część programów ma roczne okresy, po których kasują punkty. Tak jest w programie Skarbonka sieci Auchan. Z kolei w lojalnościówce Vitay od Orlenu punkty tracą ważność po roku, jeśli ani razu w tym czasie nie doładuje się nowych. Ostatecznie i tak trzeba z nich skorzystać w trzyletnim okresie.
Jak dodaje Pieprzny, zalegające na kontach punkty Payback to kwestia biznesowa. Przyznają je bowiem uczestniczące w programie firmy i muszą zabezpieczyć środki na ich pokrycie. Taki "punktowy dług" to więc czasami kilkumilionowe zobowiązanie, które trudno jest utrzymywać w nieskończoność.
- Proszę mi uwierzyć, że my naprawdę nie chcemy nikomu tych punktów zabierać. Ja osobiście liczę, że nie wygasimy żadnego - zapewnia Pieprzny.
Payback o wygaszaniu punktów informuje aktywnie. Akcji towarzyszy kampania reklamowa, pojawiły się informacje na stronie internetowej, a do użytkowników wysyłane są maile. Program chwali się, że z roku na rok liczba punktów do wygaszania maleje, co oznacza, że częściej korzystamy z kart. Dwa lata temu było to 3 mld punktów (równowartość 30 mln zł), a w zeszłym roku 2,5 mld pkt (25 mln zł). Ostatecznie większość zagrożonej puli została wydana.
Jak poinformował nas Payback, w 2011 roku w sumie zgromadzono 9,7 mld pkt. (97 mln zł), z czego wydano 7,89 mld pkt. (78,9 mln zł). Pozostałe 1,78 mld pkt. są na 2 mln 740 tys. kont. Wykorzystać można je do końca lutego. Payback to największy program lojalnościowy w Polsce. Uczestniczy w nim już kilkanaście milionów Polaków.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli nie masz jeszcze konta. Możesz dodać komentarz jako gość.